Slavic language and Tourism
Modes of study
/
Info Pack
Accreditation
The accreditation of this program is until 2025 .
Education
The education is performed by Faculty of Philology.
Annotation
Прагматично организираният учебен план на специалността
Славянски език (руски, чешки или хърватски) е съобразен с
изискванията на съвременния пазар на труда и има за основна цел да
подготви конкурентоспособни, високо квалифицирани специалисти по
славянски език (руски, чешки или хърватски) за нуждите на
икономиката и туризма, отговарящи на потребностите на бизнеса в
страната и чужбина.
Завършилите специалността Славянски език (руски, чешки или
хърватски) и туризъм получават ключови компетентности по два
славянски езика (ниво В2.2./С1 за първия славянски език и ниво А2 -
за втория) за работа в интеркултурна среда и могат да се реализират
успешно в сферата на международния туризъм и бизнес
комуникацията, както и в други сфери на обществения и стопанския
живот: в научни организации, институции и висши училища; в частни и
държавни фирми с предмет на дейност, идентичен с придобитите по
време на обучението в специалността компетентности; в международни
компании, неправителствени организации и др. Завършилите
бакалавърската програма получават специализирана подготовка,
позволяваща им да работят по над 50 професии и длъжности съгласно
Азбучника на Националния класификатор на длъжностите и професиите
(2011г.).
Обучението в настоящата бакалавърска програма
осигурява: задълбочена научно-теоретична, приложна и
специализирана подготовка по съответния език, както и практическа
подготовка по втори славянски език; специфични знания, свързани с
особеностите на превода за целите на туризма и бизнеса; специфични
знания за терминологията, лексиката и речевото общуване в бизнес
комуникативни ситуации и сфери; условия за образователна мобилност
на студентите, в т.ч. международна сравнимост на получаваните
знания и придобитите умения; студентите имат възможност да участват
в обмен по програма Еразъм + в университети в Чехия, Гърция и
Хърватия; възможност за практика в туристически фирми и агенции;
възможност за участие в платени стажове и програми по превод към
институциите на Европейския съюз (за езиците на ЕС); знания, умения
и компетенции за работа в туристическата индустрия.
Завършилите ОКС "Бакалавър", специалност Славянски език (руски,
чешки или хърватски) и туризъм, притежават следните
професионални компетенции в съответствие с ниво 6
на ЕКР, респективно ниво 6Б на НКР:
- капацитет за използване на два славянски езика при общуване с
туристи и представители на бизнес партньори, контрагенти,
международни организации и публични институции, провеждащи
националната политика в сферата на туризма и регулиращи
туристическата дейност; както икапацитет за свободно използване на
съответния език за целите на писмената комуникация и бизнес
кореспонденция;
- умения за изграждане и развиване на разностранна лична
лингвистична компетентност, позволяваща бърза ориентация в
динамиката на лексикалния състав на съответния език в сферите на
туристическата и бизнес терминологията;
- способност за самостоятелно изработване и предлагане на
управленски решения по отношение на ежедневните бизнес операции и
дейности в сферата на туризма
- умения за подбор и прилагане на принципите на бизнес етиката и
съществуващото международно, европейско и национално
законодателство и регулация в сферата на туризма във вътрешните
правила и нормативни документи на туристическите организации;
- способност за интегриране в екип и капацитет за
сформиране и организиране на екипи за работа в сферата на
преводаческите услуги и на туризма;
- умения да се отговаря по подходящ начин на потребностите на
потребителите и да се подбират подходящи подходи за тяхното
удовлетворяване в съответствие с продуктите и услугите, предлагани
от съответната организация/фирма;
- капацитет за координиране на работата на отделни служители/
отдели/ подразделения в съответната организация/фирма;
- способност за подбор и използване на подходящи методи за
осъществяване на количествен и качествен анализ и капацитет за
прилагане на съвременни методи за събиране и обработка на данни за
нуждите на бизнес организациите и публичните институции в сферата
на туризма;
- способност да се интерпретират и съблюдават социо-културните и
икономическите ценности, както и ценности по отношение на опазване
и защита на околната среда на местните общности на местно, общинско
и национално ниво;
- умения да се подбират и предлагат подходящи идеи за
разработването на нови туристически продукти и/или отделни нови
услуги и производствени технологии в сферата на туризма;
- способност за провеждане - самостоятелно и в екип - на
проучвания на туристическите пазари или на аудиториите от
заинтересовани лица и потребителите в сферата на туризма.