The accreditation of this program is until 2026 .
The education is performed by Faculty of Arts.
Чрез обучението си в тази програма студентите се запознават с
приложението на изобразителните изкуства в ползотворен и съвременен
социален формат. Бакалавърска степен в специалността ПОИИ е добра
основа и служи за връзка между чистото практикуване на
изобразителните изкуства и нуждата от внедряването им в социална
среда.
Целта на обучението по магистърската програма е студентите да
притежават знания и способности за ориентация в съвременното
изкуство; да имат творчески подход и адаптивност при създаването и
разработването на програми за работа с изкуства, както в
преподавателската си дейност в общообразователното училище, така и
в различни социални сфери; да могат д използват съвременни медии и
технологии за осъществяване на проекти; да имат изградени
компетенции за ролята на учителя и образованието в рамките на
Европейския Съюз; да бъдат подготвени за ориентиране и свързване на
професионалните им проекти с Европейските програми за развитие и
подпомагане, както в областта на изкуствата, образованието и в
социалната област.
Завършилите притежават компетенция на
УЧИТЕЛ- ХУДОЖНИК и могат да се реализират в
областта на :
- педагогиката на изобразителните изкуства / в по-висока степен
от бакалаври/;
- висококвалифицирани специалисти в най-интензивните области на
социално натоварване- работа с деца, създаване на арт
програми за деца в неравностойно положение , деца със специални
образователни потребности;
- специалисти - културни медиатори;
- арт терапевти и арт аниматори;
- специалисти , развиващи своя творческа кариера;
- специалисти в областта на визуалните пространства и
междукултурния диалог.
В процеса на обучение в магистърската програма студентите
задълбочават основните си познания в областта на изобразителните и
визуалните изкуства и ги превръщат в професионални умения за
социални практики.
В структурата на учебния процес задължителните учебни дисциплини
дават нужната професионална основа в адекватен на съвременните
тенденции обхват, а специализацията на студентите се постига чрез
избора на избираема дисциплина.