Програмата е акредитирана до следваща акредитация, съгласно чл. 81, ал. 2 от ЗВО 2026 година.
Обучението се извършва от Природо-математически факултет.
I. Изисквания към професионалните
качества и компетенции на приеманите студенти
В магистърската програма "Технологии на обучението по математика
и информатика" се приемат студенти, завършили специалности:
- "Математика и информатика" с образователно-квалификационна
степен "Бакалавър";
- "Педагогика на обучението по математика, информатика и
информационни технологии";
- "Физика и математика" с образователно-квалификационна степен
"Бакалавър" с допълнителна следдипломна квалификация "Учител по
информатика" или "Учител по информатика и информационни
технологии";
- "Математика" или "Приложна математика" с педагогическа
правоспособност и допълнителна следдипломна квалификация "Учител по
информатика" или "Учител по информатика и информационни
технологии";
- "Информатика" със следдипломна квалификация "Учител по
математика".
II. Изисквания към професионалните
качества и компетенции на завършилите специалността
В процеса на обучението в магистърската програма "Технологии на
обучението по математика и информатика" се надграждат и разширяват
компетенциите на студентите, бъдещи учители по математика, по
информатика и по информационни технологии в съответствие с
тенденциите в развитието на учебните програми по предметите,
изучавани в средното училище и в синхрон със стратегията на
Европейската комисия за преосмисляне на образованието от 2012 г. и
рамката за квалификация на учителите в областта на информационните
и комуникационни технологии на ЮНЕСКО. Студентите получават и
задълбочени компетенции в областта на:
- съвременните методи и технологии за педагогически
изследвания;
- електронното обучение;
- използването на специализиран софтуер за обучение по математика
и информатика.
По този начин у тях се формират афинитет и способности за
самостоятелна научно-изследователска работа по методика на
обучението по математика, информатика и информационни технологии в
училище. Получената подготовка осигурява сериозна основа за
продължаване обучението на студентите в образователната и научна
степен "Доктор" в същото
професионална направление.
III.
Изисквания към подготовката на завършващите специалността
Завършилите специалността ще могат:
- да прилагат на практика получените знания в своята
професия;
- да ползват и прилагат компетентно фундаментални знания от
областта на математиката, информатиката и информационните
технологии;
- за владеят и прилагат съвременните образователни
технологии;
- да прилагат информационните технологии в учебния процес;
- да провеждат самостоятелно научно-изследователска дейност, да
моделират реални процеси и създават компютърни приложения за
подпомагане на обучението;
- да провеждат педагогически експерименти.
Специалистът, завършил магистърската програма "Технологии на
обучението по математика и информатика", има право да работи
като:
- учител по математика, по информатика и по информационни
технологии;
- ръководител компютърни кабинети в училище;
- системен администратор в образователна институция;
- преподавател в областта на математиката, информатиката и
информационните технологии в корпоративни центрове за обучение и
центрове за професионално обучение;
- методик или експерт по математика, информатика или
информационни технологии към РИО и МОН;
- проектант на електронни учебни материали;
- консултант по приложение на информационните технологии в
обучението;
- специалист по математика;
- специалист по информатика и информационни технологии.
Квалификационната характеристика на магистърската програма
"Технологии на обучението по математика и информатика" за
образователно-квалификационна степен "Магистър" с професионална
квалификация "Учител по математика, по информатика и по
информационни технологии" е основен документ, който определя
разработването на учебния план и учебните програми. Тя е съобразена
със Закона за висшето образование, с държавните изисквания за
специалността и с Правилниците на ЮЗУ "Неофит Рилски".