Програмата е акредитирана до следваща акредитация, съгласно чл. 81, ал. 2 от ЗВО 2023 година.
Обучението се извършва от Факултет „Обществено здраве, здравни грижи и спорт”.
Специалистът "Спортен мениджър" е потенциален професионален
ръководител, който осъществява управленска дейност в сферата на
спорта, свободното време и рекреацията. Изпълнява задачи за
ефективно управление на държавни, общински, частни и обществени
спортни институции и организации. Създава, усъвършенства и развива
системи за управление в съответствие със съвременните тенденции в
развитието на теорията и практиката по маркетинг и мениджмънт.
Прилага изследователски методи, формира и прилага маркетингови и
управленски стратегии в спорта, свободното време и
рекреацията на регионално, национално и международно равнище.
Дисциплините, заложени в учебния план, изграждат задълбочена и
специализирана подготовка на студентите, гарантираща им
професионална реализация.
Основни задачи
(1) Планиране и организация на спортни прояви и събития, (2)
управление на спортен клуб, федерация, (3) координиране на всички
нива в съответната област и (4) проверка и анализ на постигнатите
резултати в съответната спортна организация.
Студентът, изучаващ магистърската програма по "Спортен
мениджмънт и маркетинг", трябва да усвои комплекс от
интердисциплинарни знания и практически умения и компетенции, които
му осигуряват компетентност в управленските процеси в спорта,
свободното време и рекреацията:
- знания по теория и технология на различните видове спорт,
занимания в свободното време и видове рекреация;
- знания по теория, технология и организация на различни обекти и
процеси в сферата на спорта;
- знания за същността и спецификата на спортния мениджмънт
(администрация; човешките ресурси, финанси; право и
законодателство, социална защита и сигурност, и др.);
- знания за същността и спецификата на спортния маркетинг
(психология, социология и статистика, връзки с обществеността,
управление на марката, комуникационни технологии в управлението на
спорта, и др.)
- знания по стратегическо планиране и организационно проектиране,
функциониране и развитие на спорта (държавни, общински, частни и
обществени спортни институции и организации);
ОБЛАСТИ НА ПРОФЕСИОНАЛНАТА РЕАЛИЗАЦИЯ
Основната концепция на специалността е да обобщи
характеристиките в мениджмънта на спортни събития и да подпомогне
размножаването на наличните ресурси или ресурсите за отворено
образование, особено за младите работници.
Длъжностите, които могат да заемат са според националната
класификация на професиите и длъжностите на Република България,
2011 г.:
1431
Ръководители на спортни центрове, центрове за отдих и културни
центрове
3001 Генерален секретар, спортна
организация
7003 Главен секретар, спортна организация
7008 Заместник-председател, спортен клуб
7009 Заместник-председател, спортна
организация
7010 Заместник-председател, дружество за
физкултура и спорт
7012 Председател, спортен клуб
7013 Председател, спортна организация
7014 Председател, дружество за физкултура и
спорт
3016 Управител, спортни дейности
6023 Ръководител отдел, спортни дейности
6024 Директор на районна дирекция "Български
спортен тотализатор"
6026 Спортен мениджър