Интернет, нови медии и култура
Форма на обучение
/
Информационен пакет
- редовно/задочно, за притежаващи ОКС „бакалавър“ или „магистър“ по същото професионално направление - 2 семестъра - Информационен пакет
- редовно/задочно, за притежаващи ОКС „бакалавър“ или „магистър“ по други професионални направления - 4 семестъра - Информационен пакет
Акредитация
Програмата е акредитирана до следваща акредитация, съгласно чл. 81, ал. 2 от ЗВО 2025 година.
Обучение
Обучението се извършва от Факултет по изкуствата.
Анотация
Специалистът, завършил магистърската програма
"Интернет, нови медии и култура", получава
образователно-квалификационна степен "магистър" с професионална
квалификация по "Интернет култура". Той е подготвен за реализация в
области, изискващи съответното образование, като:
а) специалисти в областта на новата медийна култура;
б) социолози и психолози в областта на интернет комуникацията и
медиакултурата;
в) изследователи в областта на дигиталното пространство, на
виртуалната култура и информационното общество;
г) PR модератори;
д) специалисти в областта на е-маркетинга и интерактивната
реклама;
е) анализатори, контент провайдъри и др. специалисти,
свързани с работа в Мрежата;
ж) специалисти за работа в сферата на е-туризма;
з) преподаватели в курсове по виртуално образование и Интернет
комуникация.
Магистрите с професионална квалификация "Интернет култура"
притежават компетенции:
а) за ориентация в модерната проблематика на информационното
общество и интернет култура;
б) за критически дебати около новите медии и информационни
технологии;
в) за интерпретация и емпирично изследване на социокултурните
пластове в новата информационна среда;
г) за прилагане на практически овладените знания и умения в
различни сфери на социализация и творчество в новата комуникационна
среда;
д) за адаптивност в съответствие с динамиката на промените в
професионалната реализация на културолога;
е) за творческо приложение на съвременните идеи и тенденции в
областта на интернет комуникацията и медиакултурата;
ж) за перманентно самообразование и усъвършенстване на
професионалната си подготовка;
з) за самостоятелна научно-изследователска дейност в дигиталното
пространство, професионална работа в областта на интернет
пространството и новата медийна култура;
и) за работа в Интернет и другите нови средства за комуникация при
създаване и представяне на хуманитарно съдържание.