Културно наследство и културен туризъм - ОКС
"Магистър"
Специалност "Културно наследство и културен туризъм" стартира
през 2009г. като магистърска програма "Културна анимация и
социализация на културното наследство". През 2011 програмата е
актуализирана с наименование "Културно наследство и културен
туризъм".
Обучението е с продължителност:
- 1 година редовно /1 година задочно/ обучение за студенти с
бакалавърска степен в направление 3.1.
- 2 години редовно /2 години задочно/ обучение за студенти с
бакалавърска степен в друго направление.
Магистърска програма "Културно наследство и културен туризъм" е
интердисциплинарна. В нея преподават хабилитирани и нехабилитирани
преподаватели от катедра "Културология" (Факултет по изкуствата) и
от катедра "Туризъм" (Стопански факултет).
Катедра "Културология" изгражда у студентите
специализирани познания върху:
- културното наследство по българските земи и съседните на
България територии;
- материални паметници на културата;
- образци на нематериалното културно наследство;
- познания и умения за откриване, категоризация и включване на
нови артефакти като обект на културен туризъм;
- експертни умения за социализация на културното наследство чрез
медиите и другите средства за обществена комуникация;
- компетентност и умения за провеждане на рекламни кампании и
убедително представяне на културни продукти в средствата за
обществена комуникация и др.
Катедра "Туризъм" изгражда у студентите специализирани
познания и практически умения за:
- маркетингови проучвания и анализи в сферата на културния
туризъм;
- създаване и реализиране на изследователски и практико-приложни
проекти в сферата на културния туризъм;
- създаване на културно-туристическия продукт;
- организацията и провеждането на различните форми на културен
туризъм;
- основните характеристики и тенденции в развитието на
съвременния културен туризъм и опазване на културното наследство и
др.
Реализация
Областите на професионална реализация на завършилите специалност
"Културно наследство и културен туризъм" са:
- Националните, областни и общински културни институции;
- Туристически центрове, туроператорски фирми, ангажирани с
културен туризъм;
- Неправителствени организации, занимаващи се с изследване и
опазване на културното наследство;
- Музеи и други учреждения, свързани с опазване и експониране
обектите на културното наследство ;
- Сферата на бизнеса, свързан с културната сфера;
- В създавани от самите тях нови професионални ниши и позиции и
пр.
Допълнителна информация за Учебния план и Квалификационната
характеристика на специалност "Културно наследство и културен
туризъм", ОКС "Магистър" можете да намерите на
/academic-activities/academic-programmes/masters-programmes/sociology,-anthropology-and-sciences-about-the-culture/cultural-heritage-and-cultural-tourism.aspx
Интернет, нови медии и култура - ОКС
"Магистър"
Магистърската програма "Интернет, нови медии и култура" е с
продължителност два семестъра за продължаване
обучението на студенти в професионално направление 3.1.
"Социология, антропология и науки за културата" след придобита
образователно-квалификационна степен "бакалавър"/"магистър" по
специалности в същото професионално направление, както и за
студенти от други професионални направления към следните области на
висше образование - Педагогически науки, Хуманитарни науки,
Социални, стопански и правни науки.
Магистърската програма е с продължителност четири семестъра за
продължаване обучението на студенти, които са придобили
образователно-квалификационна степен "бакалавър"/"магистър" в
специалности на професионални направления към "Технически науки ",
"Здравеопазване и спорт ".
Научно-теоретичната подготовка на студентите
включва:
- Изучаване на теоретичните проблеми на културата в
информационното общество и свързаните с нея явления,
взаимоотношенията между културата и глобализацията;
- Въпросите за спецификата на интернет и новата интерактивна
медийна среда, за социологическите параметри на виртуалната
реалност и психологическите аспекти на интернет комуникацията,
изучаване на социалната организация на киберпространството;
- Усвояване на знания от областта на теорията на културата и
теорията на комуникацията, социологията, психологията,
изкуствата;
- Изучаване на същността, съдържанието, управлението и
организацията на предприемаческия бизнес и информационното
осигуряване.
Специализираната подготовка включва:
- Основни културологични познания в областта на Интернет и
виртуалната култура;
- Усвояване на базовия терминологичен апарат, основните прийоми и
подходи за успешна работа във виртуалната среда;
- Придобиване на знания за новите начини на създаване,
разпространение и усвояване на продукти в интернет
пространството;
- Формиране на познания за възможностите за дигитализиране на
световното и българското културно наследство като значим ресурс за
културния туризъм, образователния и научно- изследователския
процес.
Практико-приложната подготовка предполага:
- Предаване на обем знания по съвременно приложение на цифровите
технологии в създаване на изображение и приложението им в различни
области на живота;
- Придобиване на опит за работа в новата мултимедийна среда;
- Разширяване възможностите за приложение на получените познания
и умения в цялостната изследователска практика;
- Създаване на умения и навици за получаване, използване и
създаване на информация, за работа с новите инструменти за
комуникация в дигиталното културно пространство;
- Използване на новите информационни технологии в обществените
комуникации;
- Усвояване на умения за работа в областта на уеб дизайна,
е-маркетинга и онлайн рекламната дейност; Изграждане на практически
умения за работа с културно-историческото наследство в дигитална
среда.
Реализация
Завършилите специалността " Интернет, нови медии и култура" с
образователно-квалификационна степен " магистър" (Интернет, нови
медии и култура) и професионална квалификация "Интернет, нови медии
и култура", могат да се реализират в широк кръг институции и
предприятия от държавния и частния сектор, както следва:
- Интернет и бизнес компании;
- Държавни и общински учреждения;
- Неправителствени организации;
- научни и образователни институции;
- Медийни и културни институции.
Допълнителна информация за Учебния план и Квалификационната
характеристика на специалност "Интернет, нови медии и култура", ОКС
"Магистър" можете да намерите на
/academic-activities/academic-programmes/masters-programmes/sociology,-anthropology-and-sciences-about-the-culture/internet,-new-media-and-culture.aspx
Медии, продуцентство и бизнес - ОКС
"Магистър"
Магистърската програма "Медии, продуцентство и бизнес" е с
продължителност два семестъра за студенти, които
са придобили образователно-квалификационна степен
"бакалавър"/"магистър" в професионални направления "Социология,
антропология и науки за културата", "Администрация и управление"
(специалност "Стопанско управление"), "Театрално и филмово
изкуство".
Магистърската програма е с продължителност четири семестъра за
продължаване обучението на студенти, които са придобили
образователно-квалификационна степен "бакалавър"/"магистър" в
специалности от други професионални направления.
Научно-теоретичната подготовка включва:
- Разбиране на елементите и принципите на основния двуизмерен
дизайн;
- Разбиране на визуалната комуникация и нейното теоретично
приложение;
- Изучаване на същността, съдържанието, управлението и
организацията на предприемаческия бизнес и информационното
осигуряване;
- Изучаване на цялостното планиране на медийната организация,
като се вземат предвид кампании, специални събития както на
национално, така и на международно ниво;
- Теория на операторството и видеопроизводството;
- Усвояване на знания за същността и определението на публиката и
функциите на публиката за медийната индустрия и др.
Специализираната подготовка предполага
- Въвеждане в същността и принципите на продуцентството в
медиите;
- Усвояване на основните умения за ефективно писане, редактиране
за медийната и мултимедийна среда;
- Усвояване на знания и умения за планиране на медийна
стратегия;
- Придобиване на знания за това какво представляват и как се
изграждат ефективни медии;
- Изучаване на векторно-базиран стандарт, растерна графика и
софтуерни приложения;
- Умения за изграждане на визуална концепция за целите на
бизнеса;
- Специализирани познания за производството на медийни продукти
(в радиото, ТВ и интернет);
- Разбиране за основните етапи на реализация на медийните
продукти;
- Изучаване начините, по които медийните фирми и др. компании
могат да се приспособят към промяната на условията за бизнес и
новите начини за комуникация и бизнес.
Практико-приложната подготовка
включва:
- Създаване на умения за изследване въздействието на новите
медийни технологии върху съществуващите бизнес модели;
- Придобиване на умения и способности за видеозаснемане
- Придобиване на опит за работа в новата мултимедийна среда;
- Разширяване възможностите за приложение на получените познания
и умения в цялостната изследователска практика;
- Създаване на умения и навици за работа в бизнес среда;
- Изграждане на практически умения за работа с новите медии;
- Способност за анализиране на технологични и организационни
промени в медийния бизнес;
- Проучване на последиците/въздействието на медийния избор за
ефективната комуникационна сделка и т.н.
Реализация
Завършилите специалността "Медии, продуцентство и бизнес " с
образователно-квалификационна степен " магистър" (Медии,
продуцентство и бизнес) и професионална квалификация "Медии,
продуцентство и бизнес", могат да се реализират в широк кръг
институции и предприятия от държавния и частния сектор, както
следва:
- Специалисти и продуценти в областта на медийния бизнес;
- Специалисти в областта на видео производството;
- Блогъри, редактори, репортери;
- Експерти в областта на средствата за масова комуникация;
- Специалисти в областта на маркетинга и рекламата в
медиите;
- Анализатори, контент провайдъри и др. специалисти в онлайн
медиите;
- Графични дизайнери;
- Специалисти в областта на производството на видео и фотографски
изображения;
- Специалисти за работа в социалните медии и др.
Линк към специалност "Медии, продуцентство и бизнес", ОКС
"Магистър""
/academic-activities/academic-programmes/masters-programmes/sociology,-anthropology-and-sciences-about-the-culture/media,-production-and-business.aspx
Продължаващо обучение и допълнителна
квалификация
В съответствие с Наредба за държавните изисквания за придобиване
на професионална квалификация "учител", катедра "Културология"
предлага придобиване на професионална квалификация "Учител" за
завършилите образователно-квалификационна степен "бакалавър" или
"магистър" по специалностите "Култура и културен туризъм",
"Културология и културен мениджмънт" и "Култура и медии" към
професионално направление 3.1. "Социология, антропология и науки за
културата", както и по специалности към други професионални
направления с придобита диплома в областта на културата, медиите,
културния туризъм и културния мениджмънт.
Допълнителна информация на:
/academic-activities/academic-programmes/continuing-education/professional-qualification-teacher-for-culture.aspx
Последна промяна: 2020-02-25