Културно наследство и културен туризъм - ОКС "Магистър"

Специалност "Културно наследство и културен туризъм" стартира през 2009г. като магистърска програма "Културна анимация и социализация на културното наследство". През 2011 програмата е актуализирана с наименование "Културно наследство и културен туризъм".

Обучението е с продължителност:

  • 1 година редовно /1 година задочно/ обучение за студенти с бакалавърска степен в направление 3.1.
  • 2 години редовно /2 години задочно/ обучение за студенти с бакалавърска степен в друго направление.

Магистърска програма "Културно наследство и културен туризъм" е интердисциплинарна. В нея преподават хабилитирани и нехабилитирани преподаватели от катедра "Културология" (Факултет по изкуствата) и от катедра "Туризъм" (Стопански факултет).

Катедра "Културология" изгражда у студентите специализирани познания върху:

  • културното наследство по българските земи и съседните на България територии;
  • материални паметници на културата;
  • образци на нематериалното културно наследство;
  • познания и умения за откриване, категоризация и включване на нови артефакти като обект на културен туризъм;
  • експертни умения за социализация на културното наследство чрез медиите и другите средства за обществена комуникация;
  • компетентност и умения за провеждане на рекламни кампании и убедително представяне на културни продукти в средствата за обществена комуникация и др.

Катедра "Туризъм" изгражда у студентите специализирани познания и практически умения за:

  • маркетингови проучвания и анализи в сферата на културния туризъм;
  • създаване и реализиране на изследователски и практико-приложни проекти в сферата на културния туризъм;
  • създаване на културно-туристическия продукт;
  • организацията и провеждането на различните форми на културен туризъм;
  • основните характеристики и тенденции в развитието на съвременния културен туризъм и опазване на културното наследство и др.

Реализация

Областите на професионална реализация на завършилите специалност "Културно наследство и културен туризъм" са:

  • Националните, областни и общински културни институции;
  • Туристически центрове, туроператорски фирми, ангажирани с културен туризъм;
  • Неправителствени организации, занимаващи се с изследване и опазване на културното наследство;
  • Музеи и други учреждения, свързани с опазване и експониране обектите на културното наследство ;
  • Сферата на бизнеса, свързан с културната сфера;
  • В създавани от самите тях нови професионални ниши и позиции и пр.

Допълнителна информация за Учебния план и Квалификационната характеристика на специалност "Културно наследство и културен туризъм", ОКС "Магистър" можете да намерите на /academic-activities/academic-programmes/masters-programmes/sociology,-anthropology-and-sciences-about-the-culture/cultural-heritage-and-cultural-tourism.aspx

Интернет, нови медии и култура - ОКС "Магистър"

Магистърската програма "Интернет, нови медии и култура" е с продължителност два семестъра за продължаване обучението на студенти в професионално направление 3.1. "Социология, антропология и науки за културата" след придобита образователно-квалификационна степен "бакалавър"/"магистър" по специалности в същото професионално направление, както и за студенти от други професионални направления към следните области на висше образование - Педагогически науки, Хуманитарни науки, Социални, стопански и правни науки.

Магистърската програма е с продължителност четири семестъра за продължаване обучението на студенти, които са придобили образователно-квалификационна степен "бакалавър"/"магистър" в специалности на професионални направления към "Технически науки ", "Здравеопазване и спорт ".

Научно-теоретичната подготовка на студентите включва:

  • Изучаване на теоретичните проблеми на културата в информационното общество и свързаните с нея явления, взаимоотношенията между културата и глобализацията;
  • Въпросите за спецификата на интернет и новата интерактивна медийна среда, за социологическите параметри на виртуалната реалност и психологическите аспекти на интернет комуникацията, изучаване на социалната организация на киберпространството;
  • Усвояване на знания от областта на теорията на културата и теорията на комуникацията, социологията, психологията, изкуствата;
  • Изучаване на същността, съдържанието, управлението и организацията на предприемаческия бизнес и информационното осигуряване.

Специализираната подготовка включва:

  • Основни културологични познания в областта на Интернет и виртуалната култура;
  • Усвояване на базовия терминологичен апарат, основните прийоми и подходи за успешна работа във виртуалната среда;
  • Придобиване на знания за новите начини на създаване, разпространение и усвояване на продукти в интернет пространството;
  • Формиране на познания за възможностите за дигитализиране на световното и българското културно наследство като значим ресурс за културния туризъм, образователния и научно- изследователския процес.

Практико-приложната подготовка предполага:

  • Предаване на обем знания по съвременно приложение на цифровите технологии в създаване на изображение и приложението им в различни области на живота;
  • Придобиване на опит за работа в новата мултимедийна среда;
  • Разширяване възможностите за приложение на получените познания и умения в цялостната изследователска практика;
  • Създаване на умения и навици за получаване, използване и създаване на информация, за работа с новите инструменти за комуникация в дигиталното културно пространство;
  • Използване на новите информационни технологии в обществените комуникации;
  • Усвояване на умения за работа в областта на уеб дизайна, е-маркетинга и онлайн рекламната дейност; Изграждане на практически умения за работа с културно-историческото наследство в дигитална среда.

Реализация

Завършилите специалността " Интернет, нови медии и култура" с образователно-квалификационна степен " магистър" (Интернет, нови медии и култура) и професионална квалификация "Интернет, нови медии и култура", могат да се реализират в широк кръг институции и предприятия от държавния и частния сектор, както следва:

  • Интернет и бизнес компании;
  • Държавни и общински учреждения;
  • Неправителствени организации;
  • научни и образователни институции;
  • Медийни и културни институции.

Допълнителна информация за Учебния план и Квалификационната характеристика на специалност "Интернет, нови медии и култура", ОКС "Магистър" можете да намерите на /academic-activities/academic-programmes/masters-programmes/sociology,-anthropology-and-sciences-about-the-culture/internet,-new-media-and-culture.aspx

Медии, продуцентство и бизнес - ОКС "Магистър"

Магистърската програма "Медии, продуцентство и бизнес" е с продължителност два семестъра за студенти, които са придобили образователно-квалификационна степен "бакалавър"/"магистър" в професионални направления "Социология, антропология и науки за културата", "Администрация и управление" (специалност "Стопанско управление"), "Театрално и филмово изкуство".

Магистърската програма е с продължителност четири семестъра за продължаване обучението на студенти, които са придобили образователно-квалификационна степен "бакалавър"/"магистър" в специалности от други професионални направления.

Научно-теоретичната подготовка включва:

  • Разбиране на елементите и принципите на основния двуизмерен дизайн;
  • Разбиране на визуалната комуникация и нейното теоретично приложение;
  • Изучаване на същността, съдържанието, управлението и организацията на предприемаческия бизнес и информационното осигуряване;
  • Изучаване на цялостното планиране на медийната организация, като се вземат предвид кампании, специални събития както на национално, така и на международно ниво;
  • Теория на операторството и видеопроизводството;
  • Усвояване на знания за същността и определението на публиката и функциите на публиката за медийната индустрия и др.

Специализираната подготовка предполага

  • Въвеждане в същността и принципите на продуцентството в медиите;
  • Усвояване на основните умения за ефективно писане, редактиране за медийната и мултимедийна среда;
  • Усвояване на знания и умения за планиране на медийна стратегия;
  • Придобиване на знания за това какво представляват и как се изграждат ефективни медии;
  • Изучаване на векторно-базиран стандарт, растерна графика и софтуерни приложения;
  • Умения за изграждане на визуална концепция за целите на бизнеса;
  • Специализирани познания за производството на медийни продукти (в радиото, ТВ и интернет);
  • Разбиране за основните етапи на реализация на медийните продукти;
  • Изучаване начините, по които медийните фирми и др. компании могат да се приспособят към промяната на условията за бизнес и новите начини за комуникация и бизнес.

Практико-приложната подготовка включва:

  • Създаване на умения за изследване въздействието на новите медийни технологии върху съществуващите бизнес модели;
  • Придобиване на умения и способности за видеозаснемане
  • Придобиване на опит за работа в новата мултимедийна среда;
  • Разширяване възможностите за приложение на получените познания и умения в цялостната изследователска практика;
  • Създаване на умения и навици за работа в бизнес среда;
  • Изграждане на практически умения за работа с новите медии;
  • Способност за анализиране на технологични и организационни промени в медийния бизнес;
  • Проучване на последиците/въздействието на медийния избор за ефективната комуникационна сделка и т.н.

Реализация

Завършилите специалността "Медии, продуцентство и бизнес " с образователно-квалификационна степен " магистър" (Медии, продуцентство и бизнес) и професионална квалификация "Медии, продуцентство и бизнес", могат да се реализират в широк кръг институции и предприятия от държавния и частния сектор, както следва:

  • Специалисти и продуценти в областта на медийния бизнес;
  • Специалисти в областта на видео производството;
  • Блогъри, редактори, репортери;
  • Експерти в областта на средствата за масова комуникация;
  • Специалисти в областта на маркетинга и рекламата в медиите;
  • Анализатори, контент провайдъри и др. специалисти в онлайн медиите;
  • Графични дизайнери;
  • Специалисти в областта на производството на видео и фотографски изображения;
  • Специалисти за работа в социалните медии и др.

Линк към специалност "Медии, продуцентство и бизнес", ОКС "Магистър"" /academic-activities/academic-programmes/masters-programmes/sociology,-anthropology-and-sciences-about-the-culture/media,-production-and-business.aspx

Продължаващо обучение и допълнителна квалификация

В съответствие с Наредба за държавните изисквания за придобиване на професионална квалификация "учител", катедра "Културология" предлага придобиване на професионална квалификация "Учител" за завършилите образователно-квалификационна степен "бакалавър" или "магистър" по специалностите "Култура и културен туризъм", "Културология и културен мениджмънт" и "Култура и медии" към професионално направление 3.1. "Социология, антропология и науки за културата", както и по специалности към други професионални направления с придобита диплома в областта на културата, медиите, културния туризъм и културния мениджмънт.

Допълнителна информация на: /academic-activities/academic-programmes/continuing-education/professional-qualification-teacher-for-culture.aspx

Последна промяна: 2020-02-25